ნიუ დელი ხელს აწერს 10-წლიან ხელშეკრულებას ირანის ჩაბაჰარის პორტთან დაკავშირებით

დღეს ინდოეთმა ხელი მოაწერა შეთანხმებას ირანთან ჩაბაჰარის პორტის მომდევნო 10 წლის განმავლობაში მართვასთან დაკავშირებით. ეს ნაბიჯი, დაძაბული საარჩევნო სეზონის შუაგულში, განიხილება, როგორც მნიშვნელოვანი გეოპოლიტიკური მიდგომა ირანთან, რომელსაც ექნება პოტენციურად მნიშვნელოვანი შედეგები რეგიონში.
მინისტრმა სარბანანდ სონვალმა ხელი მოაწერა გრძელვადიან ხელშეკრულების შაჰიდ ბეჰეშტის პორტის ექსპლუატაციაში მისაღებად India Ports Global Ltd. & Ports-სა და ირანის საზღვაო ორგანიზაციას შორის“, -განაცხადა MEA-ს სპიკერმა რანდჰირ ჯაისვალმა.
- „აღნიშნული შეთანხმება ხელს შეუწყობს რეგიონულ კავშირს ინდოეთის ავღანეთთან, ცენტრალურ აზიასთან და ევრაზიასთან“, დასძინა მან.
ეს პირველი შემთხვევაა, როცა ინდოეთი საზღვარგარეთ პორტის მენეჯმენტს აიღებს. პორტი, რომელიც განიხილება, როგორც ინდოეთის მთავარი დამაკავშირებელი რგოლი ავღანეთთან, ცენტრალურ აზიასთან და უფრო დიდ ევრაზიულ სივრცესთან, დაეხმარება პაკისტანის გვადარის პორტსა და ჩინეთის სარტყელ-გზის ინიციატივის საპირწონედ.
იგეგმება ჩაბაჰარის დაკავშირება ჩრდილოეთ-სამხრეთის საერთაშორისო სატრანსპორტო დერეფანთან (INSTC), რომელიც ინდოეთიდან რუსეთში- ირანის გავლით მარშრუტს დაამყარებს.
ეს პორტი ინდოეთს მისცემს ალტერნატიულ გზას ავღანეთისა და ცენტრალური აზიისკენ, პაკისტანის გვერდის ავლით.
ჩაბაჰარის თემის განხილმავ მნიშვნელოვანი ადგილი დაიკავა ინდოეთის პრემიერ მინისტრ ნარენდრა მოდის და ირანის პრეზიდენტს შორის გასულ წელს BRICS-ის სამიტზე აგვისტოში შეხვედრისას.
ექსპერტ ირაკლი გოგავას აზრით ეს “მაგარი ამბავი და დიდი ნაბიჯი წინ!”
-” ინდოეთმა და ირანმა 10 წლიან შეთანხმებას მოაწერეს ხელი. ინდოეთი ირანის ტერიტორიაზე ჩაბაჰარის პორტს ააშენებს, საიდანაც საქართველოს გავლით ტვირთები ევროპისკენ და რუსეთისკენ იმოძრავებს.
საქართველო არ არის კორიდორი, საქართველო არის გზაჯვარედინი!
რუკას თუ დააკვირდებით, საქართველოსთვის ამ ამბის მრავალვექტორულ მნიშვნელობას დაინახავთ და ამ პროექტისგან მოსალოდნელი გეოპოლიტიკური და ეკონომიკური შედეგების გამოთვლა რთული არ არის, “- წერს გოგავა.